با مهم ترین نرم افزارهای طراحی لوگو و گرافیک آشنا شوید

با مهم ترین نرم افزارهای طراحی لوگو و گرافیک آشنا شوید

 طراحی لوگو برای تمامی کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به صورت دستی اتود زده می شود و در نهایت با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی طراحی می شود. برای طراحی گرافیک، نرم افزارهای برداری(وکتور) مناسب ترند. به دلیل اینکه می توان لوگو را با هر سایزی که بخواهید می توانید با بالاترین کیفیت به صورت فرمت تصویری ذخیره کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین نرم افزارهای گرافیکی آشنا شوید.

برترین نرم افزارهای گرافیکی 

نرم افزارهای طراحی لوگو چند سالی است که به کمک طراحان آمده اند و با گذشت زمان نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. با استفاده از بهترین نرم افزارهای گرافیکی می توان انواع لوگو، بنرهای تبلیغاتی، کارت ویزیت و مواردی از این دست را طراحی کرد. در ادامه با لیستی از بهترین نرم افزارهای گرافیکی آشنا خواهید شد. 

Adobe Illustrator

نرم افزار Adobe Illustrator با داشتن ابزارها و ویژگی های منحصر به فرد شرایطی فراهم نموده تا کاربران بتوانند با استفاده از این ابزارها لوگویی خاص برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ طراحی کنند. می توانید تمام لوازم گرافیکی خود اعم از کارت ویزیت، بنر و لوگو را با هر مقیاسی با استفاده از این برنامه طراحی کنید. با استفاده از ابزارهای متنی که در برنامه گنجانده شده، می توانید یک لوگوی تایپوگرافی و یا لوگوتایپ را با زیبایی هرچه تمام تر طراحی کنید. این برنامه از انواع فونت های SVG Open Type پشتیبانی می کند.

CorelDraw

نرم افزار CorelDraw در نوع خود بی نظیر است و یکی از بهترین نرم افزارهای مناسب برای طراحی گرافیکی محسوب می شود. این نرم افزار از ابزارهای برداری برخوردار است که با استفاده از آن ها می توانید هر عکس و یا لوگویی را به وکتور تبدیل کنید. از این برنامه می توانید برای طراحی شکل های متقارن با طیف گسترده ای از رنگ ها بهره بگیرید. می توانید به تصاویر و اشیا سایه اضافه کنید. در کل می توان گفت این برنامه تمامی ابزارهای لازم برای یک طراحی گرافیکی حرفه ای را داراست.

Adobe Photoshop

نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ نامی است که بسیار شنیده اید. بی شک می توان گفت این برنامه بهترین نرم افزار طراحی لوگو است که طراحان حرفه ای با استفاده از آن به خلق انواع لوگو، کارت ویزیت، بنر، تصاویر و انواع نمادهای گرافیکی می پردازند. امکانات و ابزارهای متنوع و برخورداری از انواع پالت های رنگی و داشتن قابلیت های فراوان این

GIMP

مخفف برنامه ویرایش تصویر GNU است که بیشتر برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این برنامه می توانید به طراحی و خلق تصاویر زیبا بپردازید. عملکرد آن شباهت بسیاری به فتوشاپ دارد. در صورتی که قبلا با فتوشاپ کار کرده باشید به راحتی می توانید از این برنامه نیز برای طراحی لوگو و یا طرح های گرافیکی استفاده کنید. رابط کاربری ساده ای دارد و به همین خاطر کار کردن با آن آسان است. سیستم عامل های مختلفی از GIMP پشتیبانی می کنند و به راحتی می توانید آن را روی سیستم خود نصب کنید.

Inkscape

نرم افزارهای طراحی لوگو

یکی از نرم افزارهای منبع باز طراحی گرافیک است که برای ایجاد وکتور می توانید از این برنامه بهره بگیرید. برنامه ای است ایده آل برای خلق انواع تصاویر و طرح های گرافیکی و بهترین گزینه برای طراحان سایت است. این برنامه با اکثر سیستم عامل های کامپیوتری همخوانی دارد و برای افراد مبتدی انتخاب مناسبی است. با استفاده از این برنامه می توان انواع نماد، کارت ویزیت، آگهی، سربرگ و آرم لباس را طراحی کرد. در واقع هر چیزی که یک گرافیست می تواند طراحی کند روی این برنامه قابل پیاده سازی است.

CANVA

اگر به دنبال یک برنامه آنلاین هستید CANVA بهترین برنامه آنلاین طراحی لوگو است که با استفاده از آن می توانید در کمترین زمان ممکن و تنها در چند مرحله یک لوگوی زیبا طراحی کنید و در انتها لوگوی طراحی شده را طبق میل خود شخصی سازی کنید. از این سایت می توانید برای طراحی انواع آرم، نماد، کارت ویزیت، بروشور و تراکت بهره بگیرید. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از نرم افزار حتما باید اشتراک بگیرید و نمی توانید به صورت رایگان از ابزارهای موجود در برنامه استفاده کنید. البته این برنامه از نسخه رایگان برخوردار است که مدت زمان استفاده از آن کوتاه است. 

Gravit Designer

یک نرم افزار طراحی است که به صورت رایگان ارائه شده است و امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهد به طوری که حتی ممکن است تصور کنید با داشتن این برنامه دیگر به هیچ برنامه طراحی نیاز نخواهید داشت. البته برای استفاده از نسخه پرو این برنامه باید اشتراک آن را خریداری نمایید. این برنامه روی سیستم عامل های لینکوس، ویندوز و مک قابل نصب است. یکی از جالب ترین ویژگی های نرم افزار Gravit Designer این است که می توانید تصاویر را تا ۲۵۶۰۰ درصد زوم کنید و حتی به کوچکترین زوایای تصاویر دسترسی داشته باشید.

Affinity Designer 

یکی از نرم افزارهای طراحی لوگو و تبدیل تصاویر به وکتور است که به کاربران کمک می کند تا لوگو مورد علاقه خود را طراحی کنند. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران و طراحان قرار گرفته است. اما طراحان حرفه ای که تمایل دارند به تمامی ابزارها دسترسی داشته باشند باید نسخه پرو آن را تهیه کنند. 

Adobe Spark

نرم افزار spark

کمپانی ادوبی نرم افزارهای بسیاری در زمینه طراحی گرافیک و لوگو در اختیار کاربران قرار داده است که Adobe Spark نیز یکی از آن هاست. می توانید به صورت آنلاین داخل سایت لوگو خود را طراحی کنید و یا اشتراک نرم افزار آن را پرداخت کرده و روی سیستم کامپیوتری خود نصب کنید. فونت های جذاب و زیبایی دارد که برای طراحی انواع لوگو بسیار پر کاربرد هستند. عکس ها و تم های از پیش ساخته شده فراوانی دارد که می توانید برای خلق تصاویر از آن ها استفاده کنید.

نکات پایانی 

در این مطلب به معرفی برترین نرم افزارهای طراحی لوگو و گرافیم پرداختیم. برخی از این برنامه ها روی سایت به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دارند تا بتوانند طرح ها و لوگوهای خود را طراحی کنند. برخی به صورت رایگان قابل نصب روی سیستم های کامپیوتری هستند. برای استفاده از برخی نرم افزارها باید اشتراک ماهانه یا سالیانه آن ها را بپردازید تا بتوانید از تمامی ابزارهای موجود در این برنامه ها استفاده کنید. اما باید گفت بهترین نرم افزارهای طراحی Adobe Illustrator، Adobe Photoshop و CorelDraw هستند که در صورتی که از مهارت کافی در این برنامه ها برخوردار باشید دیگر به هیچ ابزاری برای طراحی نیاز نخواهید داشت.


 

مشاوره با کارشناسان 09126364208
09216803273