لوگو مینیمال چیست؟

لوگو مینیمال چیست؟

 یکی از سبک هایی که طراحان از آن برای طراحی لوگو استفاده می کنند لوگو مینیمال است. در این سبک سادگی بیش از هرچیز ارجحیت دارد و تمام آنچه که باعث پیچیدگی یک لوگو می شود را در این سبک مشاهده نخواهید کرد. برای طراحی لوگو به سبک مینیمال تمرکز روی ضروریات است و از ریزه کاری ها چشم پوشی می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این سبک طراحی و نحوه سفارش طراحی لوگو آشنا شوید.

لوگو مینیمال چیست؟

مینیمالیسم نوعی سبک (مکتب) طراحی ساده گرایانه است که پایه و اساس آن استفاده از روش های ساده و پرهیز از هرگونه پیچیدگی فلسفی برای طراحی است. طراحی لوگو مینیمال و هر محتوای هنری دیگر مناسب برای زندگی امروزی است. چرا که همه افراد به نوعی با شلوغی زندگی و کار در دنیای امروز دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال سبکی ساده و با آرامش هستند تا از شلوغی ها به دور باشند. طراحی های ساده، تک رنگ و بولد اجزای اصلی لوگو مینیمال هستند. در واقع می توان گفت در این سبک طراحی تنها به مفهوم اصلی توجه می شود و از موارد اضافی چشم پوشی می شود. در صورتی که طراحی لوگو به این سبک به درستی و با رعایت اصول انجام شود تاثیر بسزایی در موفقیت یک برند خواهد داشت.
 لوگوهای مینیمال می توانند به حالتی برجسته در بازاریابی های اینترنتی و وب سایت ها مورد استفاده قرار بگیرند. مشتریان به راحتی می توانند لوگویی با سبک مینیمال را به یاد بیاورند و با آن ارتباط برقرار کنند. با این سبک طراحی لوگو می توانید تا سالیان سال در ذهن ها باقی بمانید و مشتریان دائمی خود را پیدا کنید. لوگوی فلت بدون هیچگونه ابعاد، شیب و بافت نمونه بارز لوگو مینیمال است که با طراحی یک طرح ساده دو بعدی بسیار تاثیرگذار جلوه می کند و همین سادگی باعث می شود لوگو جذاب تری داشته باشید. اما این نکته را هم فراموش نکنید که برای طراحی لوگو به سبک مینیمال نیاز به یک تیم طراحی فوق حرفه ای دارید تا بتواند انتظارات شما را برآورده کند.  

مزایای طراحی لوگو مینیمال

لوگو مینیمال

با طراحی لوگو مینیمال می توانید در میان رقبا آن طور که باید بدرخشید و شناخته شوید. سادگی لوگو طراحی شده به سبک مینیمال حتی در شلوغ ترین مکان ها نیز قابل شناسایی است و هیچ ترسی از گم شدن در دنیای تبلیغات هزاران برند دیگر نخواهید داشت. این لوگو حتی در کوچکترین صفحات همچون گوشی هم می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. می توانید رنگ لوگو را مناسب برای هر فصل و هر مناسبت تغییر دهید و بیش از گذشته آن را جلوه دهید. مخاطبان، لوگو مینیمال را به راحتی به یاد می آورند. با آن ارتباط می گیرند و آن را به دوستان و خانواده خود معرفی می کنند.

چگونه یک لوگو به سبک مینیمال طراحی کنیم؟

برای طراحی لوگو مینیمال مهم ترین عامل حفظ سادگی طرح است. طراحی یک طرح ساده اصلا کار آسانی نیست. به دلیل اینکه در عین سادگی باید به خوبی بتواند در انتقال مفاهیم تاثیرگذار باشد و در میان رقبا و مخاطبان بدرخشد. برای طراحی یک لوگو به سبک مینیمال باید به دنبال یک عامل کلیدی باشید که به خوبی بتواند مخاطبان را به خود جذب کند. بهتر است لوگو به صورت تک رنگ طراحی شود. رنگی انتخاب شود که با اهداف کسب و کار همخوانی داشته باشد. به خطوطی که برای طراحی مورد استفاده قرار می گیرد باید توجه کافی داشت و طراح باید زمان کافی برای انتخاب خطوط در نظر بگیرد.

لوگو مینیمال برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

هر کسب و کاری که به دنبال تاثیرگذاری بیشتر است و در عین سادگی تمایل دارد در ذهن ها ماندگار شود به طراحی لوگو مینیمال روی خواهد آورد. برندهای گوناگونی به این سبک از طراحی لوگو روی می آورند که در این میان صنف عکاسان، جواهرات، رستوران، ورزش و محصولات الکترونیک بیشتر به دنبال این سبک طراحی هستند تا بتوانند در دل مخاطبان خود جا باز کنند.

چه نکاتی را در طراحی لوگو مینیمال باید رعایت کنیم؟

  • طراحی لوگو مینیمال باید با اهداف برند و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد همخوانی داشته باشد. بهتر است تیم طراح اطلاعات لازم را از کسب و کار به دست آورد تا بتواند لوگویی مناسب و تاثیرگذار طراحی کند.
  • برای طراحی لوگو به سبک مینیمال می توان از اشکال هندسی کمک گرفت. البته هر شکل هندسی گویای یک پیام و القاگر یک حس خاص به مخاطب است که طراح باید دانش کافی در این زمینه را کسب کرده باشد.
  • لوگویی به سبک مینیمال ممکن است با استفاده از یک کلمه کلیدی و یا یک مونوگرام طراحی شده باشد. در این صورت آشنایی و شناخت فونت ها و نحوه استفاده از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی ممکن است طراح با ایجاد چند تغییر در یک فونت بتواند یک لوگو مینیمال تاثیرگذار برای یک برند طراحی کند. تمام این ها بسته به خلاقیت طراح است تا بتواند با شناخت فونت ها و استفاده از ایده های خود در تغییر آن ها لوگو جذاب و منحصر به فردی طراحی کند.
  • در انتخاب رنگ لوگو باید دقت کافی داشت. از آنجا که لوگو مینیمال به ساده ترین حالت ممکن طراحی می شود می توان گفت انتخاب رنگ مهم ترین عامل در تاثیرگذاری لوگو محسوب می شود. طراح باید شناخت کافی از رنگ ها و معنی و مفهوم هریک از آن ها داشته باشد و مطابق با اهداف برند رنگ مناسب و تاثیرگذاری انتخاب کند.
  • در صورت استفاده از تصویر برای طراحی لوگو به سبک مینیمال تمامی خطوط و شیب های اضافه که باعث ایجاد طرح سه بعدی می شوند حذف شود. لوگو باید دو بعدی و کاملا فلت باشد. باید تصویری انتخاب شود که با محصولات و خدمات برند مطابقت داشته باشد.

نمونه  لوگوهای مشهور دنیا که از طراحی لوگو به سبک مینیمال بهره برده اند

برندهای معتبری با بهره گیری از یک لوگو مینیمال توانسته اند به بهترین نحو در سراسر جهان در میان مخاطبان خود شناخته شوند از جمله:

  1. لوگو اپل: این لوگو به سبک مینیمال طراحی شده است. هر جای دنیا که بروید و سیب گاز زده ای ببینید ناخودآگاه به یاد لوگو اپل خواهید افتاد. این لوگو ساده و در عین حال تاثیرگذار با گذشت زمان و تغییر رنگ در سال های گذشته به تک رنگ امروزی خود رسیده است.
  2. لوگوی نایکی: برند نایکی با به کارگیری سبک مینیمالیست لوگویی به یادماندنی طراحی کرده که نماینگر چند مفهوم است که نشان گر برند آن است. سرعت و حرکت معنی لوگو نایکی در سراسر جهان است.
  3. لوگوی ریباک: برند ریباک برای لوگوی خود از یک طرح ساده مینیمال با دو رنگ مشکی و قرمز و یک طرح مثلث ساده طراحی شده است که به خوبی در میان تمامی برندهای لوازم ورزشی قابل شناسایی است.

نکات پایانی 
طراحی لوگو مینیمال در صورتی که به یک تیم حرفه ای و کارآزموده سپرده شود، می تواند فروش محصولات و خدمات شما را تضمین کند. تیم ریگل با بهره مندی از کادری خلاق و حرفه ای ارائه دهنده انواع خدمات طراحی لوگو با تعرفه های مناسب می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص انواع خدمات طراحی و ثبت سفارش می توانید با ریگل تماس حاصل نمایید. 

مشاوره با کارشناسان 09126364208
09216803273