طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری:

در پست قبلی، علاوه بر طراحی لوگو، دلایل داشتن لوگو و ... به شرح کامل لوگو نوشتاری نیز پرداختیم؛ در این مقالع قصد داریم تا شما را با نوع دیگری از لوگو آشنا کنیم.

شما کاربران عزیز پس از بررسی و مطالعه این مقاله خواهید توانست شرح کاملی از لوگو تصویری را در ذهن خود داشته باشید تا هر زمان که به داشتن آن احتیاج داشتید بتوانید آسان تر و اصولی تر طرح خود را انتخاب کرده و صاحب یک لوگوی قدرتمند برا معرفی بیزینس خود باشید.

معرفی کامل لوگو تصویری:

در واقع اگر بخواهیم به زبان عامیانه بیان کنیم لوگو تصویری( لوگو نمادین) از تصویرها، آیکون ها، سمبل ها و ... تشکیل می شود. این نوع لوگو هویت و برند و نوع خدمات شما را با استفاده از تصاویر و ترسیم اشکال به مخاطب می شناساند. در واقع اگر بخواهیم از نظر علمی بررسی کنیم، طراح لوگو تصویری باید سواد کافی و خلاقیت مناسبی را داشته باشد چرا که لوگو تصویری فاقد نوشته و توضیحات است و صرفا قرار است با استفاده از ترسیم  شکل بیزینس شما به دیگران معرفی شود.

لوگو تصویری پرطرفدارین و متداول ترین نوع لوگو به شمار می رود؛ یکی از دلایل محبوبیت این نوع لوگو این است که انسان جلوه های بصری را از دیگران جلوه های موجود بهتر می پسندد و بهتر می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

لوگو تصویری باعث می شود کاربرانتان با استفاده از تصویر و اشکال درک بالاتری نسبت به مفهوم و نوع بیزینس شما داشته باشند.

در ادامه بحث چند نمونه از لوگو تصویری معروف و موفق در جهان را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

طراحی لوگو تصویری

دلایل اهمیت لوگو تصویری:

طراحی لوگو می تواند در ماندگاری و ثبت محصولات یا خدماتتان در ذهن کاربران نقش بسزایی داشته باشد، لوگو تصویری علاوه بر ویژگی های گرافیکی حرفه ای دارای یک سری عوامل علمی و روانشناختی قدرتمندی نیز می باشد، در ادامه به اختصار این عوامل را برایتان شرح می دهیم:

  1. ثبت و ماندگاری بهتر در ذهن مخاطب:  همانطور که در ابتدای بحث بیان کردیم لوگو تصویری دارای جلوه های بصری بهتری نسبت به دیگر لوگوها می باشد. این نوع لوگو دارای تصویر و عکس و آیکون و .. می باشدو بهتر و عمیق تر می تواند در ذهن مخاطب به ثبت برسد. این ماندگاری و ثبت بهتر باعث شناخته شدن بیشتر بیزینستان و همچنین اعتماد سازی بهتر بین شما و مخاطبینتان خواهد شد.
  2. خاص بودن طراحی لوگو تصویری:هر کسب و کاری به صورت طبیعی دارای یک سری اهداف و سیاست ها می باشد؛ کسب و کارها در راستای همین اهداف و ایده ها می توانند لوگوی مخصوص به خود را جهت معرفی برند و هویت خود داشته باشند. اگر طراحی لوگو دارای گرافیک و جذابیت مطلوبی باشد باعث منحصر به فرد بودن آن در چشم مخاطب خواهد بود.
  3. امکان توسعه و تغییر لوگو تصویری:با توجه به آپدیت های پی در پی و پیشرفت علم و فناوری لازم است هر زمان کسب و کار خود را آپدیت کنید. لوگو تصویری دارای امکاناتی از جمله تغییر و توسعه می باشد. شما هر زمان که لازم دانستید می توانید رنگ و طراح لوگوی خود را بدون نگرانی از ایجاد آسیب به برندتان تغییر دهید.

انواع لوگو تصویری:

لوگوهایی که طراحی می شوند بر اساس نوع طرح و شکل به چند دسته تقسیم بندی می شوند در ادامه به اختصار به معرفی دسته ها می پردازیم:

1-لوگوی برگرفته از تصویر ها و صحنه های واقعی:

طراحی لوگو تصویری بنابر سلیقه کاربران و خواسته های آنها انجام می گیرد. گاهی مشتری از طراح درخواست می کند لوگو را طبق تصاویر و صحنه هایی که در محیط پیرامون اتفاق می افتاد طراحی کند، در واقع به زبان ساده این دسته از لوگو تصویری، لوگوها را با استفاده از تصاویر واقعی طراحی و سعی دارد با استفاده از این تصویر کسب و کار را به مخاطبان معرفی نماید.

2-لوگو انتزاعی: این نوع لوگو در طراحی نیازمند خلاقیت و ظرافیت بیشتری است چرا که لوگو انتزاعی با استفاده از سمبل ها نوع کسب و کار را به کاربران معرفی می کند.

3-لوگو مسکات: این نوع لوگو با استفاده از شخصیت های کارتونی و اشیا واقع در جهان پیرامون طراحی می شوند. لوگو مسکات قوی ترین و موثرترین راه برای شخصیت سازی و شناخته شدن برند شما می باشد. لوگو KFC  از نوع لوگو مسکات می باشد.

مراحل ثبت سفارش و طراحی لوگو در تیم ریگل:

اولین مرحله در انتخاب لوگو، انتخاب نوع طرح و استایل کلی آن است. مهمترین قدم در طراحی لوگو انتخاب نوع لوگو می باشد. شما کاربران عزیز با توجه  به نوع کسب و کار ، نوع محصولات، نوع خدماتی که ارائه می دهید و .. می توانید طرح مورد نظر خود را برای طراحی لوگو استفاده نمایید. پس از انتخاب نوع طرح باید مشخص کنید رنگ لوگو و میزان استفاده از رنگ ها( رنگ های گرم یا سرد) به چه صورت باشد.

شما در تیم آژانس ریگل می توانید پس از مشاوره با کارشناسان طرح مورد نظر خود را انتخاب و سفارش خود را به ثبت برسانید. ما همواره در تلاشیم بهترین ها را برای شما رقم بزنیم...

جمع بندی...

یکی از مهترین ابزارهای تبلیغاتی و ثبت برند در دنیای امروزی داشتن لوگو حرفه ای می باشد؛ لوگو باید به گونه  ای باشد که  بتواند مفهوم اصلی و سیاست اصلی کسب و کار شما را به کاربران معرفی نماید.

ما در تیم ریگل با توجه به اصول گرافیکی و علمی روز دنیا، لوگو تصویری را به شما پیشنهاد می دهیم. و این نوید را به شما می دهیم که با داشتن لوگو حرفه ای و جذاب بتوانید به سرعت از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و هرروز بیشتر از دیروز موفق باشید.

 

مشاوره با کارشناسان 09126364208
09216803273