کاراکتر برند چیست؟

کاراکتر برند چیست؟

 
 کاراکتر برند نماد و یا یک شخصیت است که برند با آن شناخته می شود. کاراکتر جان دارد. مثل یک کودک است که رشد می کند و با رشد خود به رشد برند کمک می کند. ایجاد یک کاراکتر مناسب و مطابق با برند و همچنین ایجاد یک شخصیت موثر برای امور تبلیغاتی برند از اهمیت بالایی برخوردار است. هر برند کاراکتر و شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و البته که طراحی یک کاراکتر مناسب برای برند کار هرکسی  نیست و نیاز به یک تیم حرفه ای قوی دارید تا با بهره گیری از خلاقیت خود بتوانند یک کاراکتر ویژه طراحی کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مفهوم کاراکتر برند و نحوه طراحی آن بیشتر آشنا شوید.

کاراکتر برند چیست؟

کاراکتر برند برای هر کسب و کار در واقع یک شخصیت جدید است که به صورتی ماندگار و جذاب طراحی می شود. شخصیتی انسانی، حیوانی، کارتونی و یا ساختگی که متناسب با اهداف برند ساخته می شود. طراحی کاراکتر باید به گونه ای باشد که کاملا هم سو با اهداف و محصولات کسب و کار باشد. به همین خاطر آشنایی و شناخت کامل با برند  و جامعه ای که با آن قرار است ارتباط برقرار کند از اهمیت بالایی برخوردار است. اینجاست که نقش یک طراح و گرافیست حرفه ای پر رنگ تر می شود. طراحی کاراکتر باید به گونه ای باشد که مخاطبان در صحنه های مختلف بتوانند آن را به یاد بیاورند. به طور کامل با برند هماهنگی داشته باشد و مخاطبان بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. 

چرا باید برای برند خود کاراکتر طراحی کنید؟

مهم ترین هدف طراحی کاراکتر برند همچون دیگر لوازم تبلیغاتی جذب مخاطبان است. نگاه مشتری باید به صورتی کارآمد به کسب و کار و محصولات و خدماتش جذب شود. ساخت کاراکتر می تواند نقش یک پل ارتباطی بین برند و مخاطبان آن باشد. کاراکتر با نحوه برخورد، نوع کلام و شکل ظاهری خود می تواند بسیار موثرتر از هرگونه تبلیغ خود را در دل و ذهن مخاطب جای دهد.
با طراحی کاراکتر مناسب دست شما برای بازاریابی و تبلیغات باز است و می توانید انوع ایده های تبلیغاتی را با استفاده از کاراکتر پیاده سازی کنید. از آنجا که کاراکتر با چشم ها سر و کار دارد، با نمایش آن به خوبی در ذهن مخاطب نقش می بندد و به این زودی فراموش نخواهد شد. مخاطب هر بار که کاراکتر برند را می بیند ناخودآگاه به یاد برند مورد نظر می افتد. کاراکتر بهتر از هر نوشته ای می تواند ذهن مخاطب را به خود درگیر کند.

 انواع طراحی کاراکترهای تبلیغاتی

انواع کاراکتر برند

انواع کاراکتر برند با توجه به نوع کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند. کاراکترهای تبلیغاتی می توانند سخت و خشن، قهرمان گونه، کاراکترهای متخصص، هیجان آور و یا انگیزشی باشند. همچنین کاراکتر از نظر شخصیتی می تواند کودکانه، خلاقانه، باهوش، شکمو، بامزه، دوستانه، باحال یا جوانانه باشد یا اصلا ربطی به برند نداشته باشد و تنها به خاطر ویژگی منحصر به فردی که دارد انتخاب شود. کاراکتر یک برند می تواند نمادی از یک انسان یا حیوان و یا یک شخصیت کارتونی باشد. تمامی این موارد در صورتی که توسط یک طراح ماهر انتخاب شود می تواند برند را در مسیر درست موفقیت قرار دهد.

مراحل طراحی کاراکتر برند به چه صورت است؟

برای طراحی کاراکتر برند ابتدا باید کسب و کار و اهداف آن به خوبی شناخته شود. باید بررسی های لازم در مورد کسب و کار انجام شود و نقاط جذاب آن که بیشتر به چشم می آیند لیست شود. در مرحله دوم مخاطبان باید به خوبی شناخته شوند و اینکه دوست دارند از برند چه چیزی را بیشتر ببینند و کدام ویژگی برند بیشتر به چشم مشتری خواهد آمد. با ایجاد یک ارتباط موثر با مخاطبان می توان به خوبی آن ها را شناخت و دید چه انتظاراتی از برند دارند. 
در گام بعدی باید دید چه عاملی می تواند نقش صدای برند شما را ایفا کند. با استفاده از صدای برند گنجانده شده در کاراکتر می توانید پیشنهادات و اهداف خود را به گوش مخاطبان برسانید. رنگ، چهره و ویژگی های بصری در گام بعدی طراحی می شوند. همچنین باید عبارات و کلماتی که مخاطب دوست دارد از زبان کاراکتر و از سوی شما بشنود را کنار هم بچینید و آن را از زبان کاراکتر به گوش مخاطبان برسانید.

نکات مهم در طراحی کاراکتر برند

  • رعایت سادگی در طراحی کاراکتر برند بیش از هر چیزی اهمیت دارد. سادگی باید در تمامی عناصر تبلیغاتی رعایت شود و از پیچیدگی و ابهام جلوگیری شود.
  • کاراکتر باید از یک خصوصیت ویژه و منحصر به فرد برخوردار باشد و برای نشان دادن آن به مخاطب نیازی به توضیح نباشد.
  • انتخاب رنگ های کاراکتر از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ ها باید جذاب و گیرا باشند. بهتر است انتخاب رنگ ها با استفاده از روانشناسی رنگ ها و اهداف برند انتخاب شود و تعداد رنگ ها برای شخصیت برند زیاد نباشد.
  • طراح باید از قوه تخیل و خلاقیت قوی برخوردار باشد تا بتواند متناسب با برند یک شخصیت خاص برای آن طراحی کند. در این حالت شرایطی فراهم می شود تا کاراکتری متفاوت تر از کاراکترهای موجود دیگر ببینیم.
  • بهتر است کاراکتر به گونه ای طراحی شود که با دیگر ویژگی های اخلاقی هم دیده شود. به عنوان مثال یک شخصیت همیشه خوشحال و خندان نمی تواند در همه مواقع محبوب به نظر برسد. به همین خاطر بهتر است از تمامی ویژگی های اخلاقی از جمله ترس، هیجان و حتی خشم را در طراحی کاراکتر بگنجانید.
  • کاراکتر باید از تمامی جوانب دیده شود. نیمرخ، تصویر کامل و پشت سر. در واقع باید یک شخصیت کامل طراحی شود.
  • در طراحی کاراکتر باید شخصیت، جنس و سن و سال مخاطبان در نظر گرفته شود. صد درصد کاراکتری که برای آقایان طراحی می شود یا خانم ها متفاوت است و یا کاراکتر مناسب دختران با پسران تفاوت خواهد داشت. 

سفارش طراحی کاراکتر برند 

طراحی کاراکتر برند بسیار با اهمیت است و کاری بس دشوار است. چرا که باید زمان زیادی برای آن صرف شود و به گونه ای طراحی شود که بتواند تاثیر مناسبی روی ذهن مخاطبان بگذارد و آن ها را به خوبی به برند و اهدافش جذب کند. انتخاب یک تیم طراحی خلاق و با تجربه به حد زیادی می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند.
تیم طراحی آژانس برندینگ ریگل با بهره گیری از تجربه و تخیل خلاقانه طراحان خود می تواند کاراکتری در خور برند شما طراحی کند و به شما در کاهش هزینه های تبلیغاتتان کمک کند. چرا که طراحی کاراکتر مناسب به حد زیادی هزینه های مرتبط با تبلیغات و برندسازی را کاهش می دهد. به دلیل اینکه کاراکتر برند از سایر روش های تبلیغات ماندگاری بیشتری دارد. در صورت تمایل به سفارش طراحی کاراکتر و یا دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با ریگل تماس بگیرید.

مشاوره با کارشناسان 09126364208
09216803273