لوگو انتزاعی چیست؟

لوگو انتزاعی چیست؟

طراحی لوگو مهم ترین بخش از طراحی هویت بصری یک برند است . به همین خاطر سبک های گوناگونی برای طراحی آن به وجود آمده است. لوگوی انتزاعی سبک جدیدی از طراحی است که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم. لوگو باید ظاهری ساده داشته باشد و در عین حال بتواند به درستی اهداف برند را معرفی کند. این سبک طراحی با اینکه ظاهر ساده ای دارد اما طراحی آن بسیار پیچیده است و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود موفقیت یک برند دچار بحران خواهد شد. 

لوگو انتزاعی چیست؟

لوگو انتزاعی را می توان یکی از قدرتمندترین سبک های طراحی لوگو دانست که به خوبی می تواند ذهن ها را به خود معطوف کند و تا همیشه در خاطر مخاطبان باقی بماند. در این سبک لوگو با استفاده از رنگ ها و طرح های خلاقانه طراحی شده است که مخاطب می تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

ویژگی ها و مزایای لوگو انتزاعی 

مزایای لوگو انتزاعی

لوگوی انتزاعی نسبت به روش های دیگر طراحی از ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی برخوردار است. این نوع لوگو به خوبی می تواند در میان مخاطبان جا باز کند و توجه آن ها را به برند جلب کند. این لوگو تاثیری ماندگار در قلب و ذهن مخاطب ایجاد می کند. به گونه ای که شاید هیچ وقت آن را فراموش نکند. این سبک طراحی عاری از هرگونه حرف و کلمه است و می تواند به خوبی احساس کنجکاوی را در مخاطب القا کند و او را وادار کند تا در مورد برند بیشتر بداند. انسان ذاتا کنجکاو است و دوست دارد از مسائل ناشناخته سر در بیاورد. همین مسئله نیز باعث جذب کاربران بیشتری به برند می شود.
 این لوگو به صورت کاملا خلاقانه طراحی می شود. طراح باید از قدرت خلاقیت بالایی برای طراحی لوگو انتزاعی برخوردار باشد تا بتواند یک لوگوی منحصر به فرد برای برند طراحی کند. در صورتی که طراح کار خودش را بلد باشد می تواند لوگویی طراحی کند که شبیه هیچ لوگوی دیگری نیست و با این کار موفقیت برند را تضمین کند. به دلیل اینکه همچون سبک های دیگر از الگوی خاصی پیروی نمی کند و همین مسئله باعث می شود طراحی این لوگو پیچیده باشد. این لوگو همیشه و در تمامی زمان ها جذاب و گیراست و هیچ گاه از مد نمی افتد و با گذشت زمان هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

اصول طراحی لوگوی انتزاعی چیست؟

آشنایی با اصول طراحی لوگو انتزاعی می تواند تا حد زیادی در موفقیت معرفی برند تاثیرگذار باشد. در صورتی که طراح به درستی با اصول طراحی آشنایی نداشته باشد برند نمی تواند در رسیدن به اهداف خود موفق باشد. این اصول و قوانین عبارتند از:

  • طراح باید از دانش کامل در زمینه اشکال هندسی، ترکیب شکل ها و رنگ ها با یکدیگر برخوردار باشد تا بتواند لوگویی تاثیرگذار طراحی کند. 
  •  باید از میزان تاثیرگذاری هر شکل و رنگ اطلاعات کافی داشته باشد. به عنوان مثال طراحی لوگو به صورت دایره به این معناست که برند قرار است در سطح جهانی فعالیت داشته باشد. طرح های زاویه دار به خصوص مثلث نشان دهنده این است که برند از صلاحیت و قدرت کافی برخوردار است و لوگوهایی که به این شکل طراحی می شوند تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.
  • هرچه لوگو انتزاعي ساده تر و در عین حال مفهومی تر باشد جذابیت بیشتری خواهد داشت.
  • در صورتی که این لوگو با استفاده از طرح های هندسی ایجاد شده باشد، از رنگ ها باید به گونه ای مناسب بهره برد. به طوری که به خوبی بتواند معرف برند و اهدافش باشد.
  • طراحی این لوگو نیازمند خلاقیت بیشتری نسبت به سبک های دیگر است و به همین خاطر کار طراح دشوارتر خواهد بود. طراح باید از قدرت خلاقیت بالایی برخوردار باشد تا لوگویی طراحی کند که هم مفهوم داشته باشد و هم بتواند حس کنجکاوی را در مخاطبان القا کند.
  • طراحی لوگو انتزاعی شرایطی فراهم می آورد که مشتریان بتوانند از نگاه خود به آن نگاه کنند و آن را تفسیر کنند. باید لوگو به گونه ای طراحی شود که در نهایت تمامی مخاطبان را با هر نگاهی به سوی برند جلب کند.

 چند نمونه از لوگوهای معروف انتزاعی

نمونه لوگوهای انتزاعی معروف

تعداد برندهایی که از لوگو انتزاعی برای معرفی خود استفاده کرده اند بسیار زیاد است. در سراسر جهان از این لوگو به شکل قدرتمندی برای جذب مخاطبان استفاده می شود. از معروف ترین لوگوهایی که به این روش طراحی شده اند می توان برند نایکی، پلی استیشن و اپل را نام برد. رنگ هایی که در طراحی لوگو پلی استیشن استفاده شده است به اندازه کافی برای مخاطب گیرا و جذاب و تحریک کننده هستند. هرجا که یک تیک سیاه و سفید ببینید ناخودآگاه به یاد برند نایکی می افتید و این نشان دهنده تاثیرگذاری لوگو طراحی شده است. برند اپل هم که با لوگو سیب گاز زده به خوبی توانسته است در میان مخاطبان جایگاه خود را پیدا کند. بیشتر شبکه های تلویزیونی از این لوگو برای شناخت مخاطبان خود استفاده می کنند.

طراحی لوگوی انتزاعی با ریگل 

لوگو در سبک های مختلفی طراحی می شود که هریک در جایگاه خود می توانند تاثیرگذار باشند. طراحی بهترین لوگو انتزاعی، مفهومی و تاثیرگذار را به ریگل بسپارید. تیم طراحی ریگل با کادری مجرب و خلاق در زمینه طراحی انواع لوگو، طراحی سایت، هویت بصری برند، کارت ویزیت و... در کنار شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و ثبت سفارش طراحی می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

مشاوره با کارشناسان 09126364208
09216803273